Fetisi i sve o njima
FETISI I STA SVE VOLIMO
Postoji doslovno bezbroj fetiša na svetu.
Gotovo svako ima onu jednu više ili
manje tajnu i svetu "stvar" koja ih posebno pali i draška po preponama. Ali
opet, neki od njih se češće pojavljuju po razgovorima u kafani ili frizerskim
salonima, po istraživanjima javnog mnjenja ili po spavaćim sobama širom sveta.
Koji su onda tipični fetisi koji su poznati
Bez naročitog redosleda, jedan od tipičnih fetiša je fetiš ili obožavanje stopala. U pitanju je nešto iznenađujuće uobičajeno, odnosno najčešći fetiš koji nema veze sa genitalijama i sličnim nedvosmisleno seksi stvarima. Čak 90% fetišista stopala su muškarci, a varijacije na temu ovog fetiša uključuju i čarape, najlon čarape, hulahopke, visoke potpetice i nakit za stopala, uz ljubljenje, lizanje, sisanje, drkanje stopalima i slično. Mada bi i opsesivnu kupovinu cipela kod žena neko interpretirao kao fetiš. Za Frojda, stopala su (naravno) podsećala na penis, a tek su potonji (neuro)naučnici otkrili vezu između genitalija i stopala – u mozgu. Prvo spominjanje ovog fetiša bilo je još 1220. godine od strane nemačkog franjevačkog monaha i propovednika Bertolda iz Regenzburga, a istaknuti fetišisti stopala bili su i Kazanova, Gete, Dostojevski, Džojs, Elvis, Vorhol i
Tarantino. Tako da,drzi Te se..
Sa druge nastrane strane, kada je reč o ženama, mnoge od njih imaju fetiš (muških) šaka, dlanova i prstiju, uključujući tu i specijalnu popaljivost sisanja prstiju, ali i praksi poput fistinga. Još jedan učestali fetiš, ovaj put za oba pola, je fetiš stomaka (sa ili bez fetiša pupka). Dotični varira od fetišizacije zategnutih i mišićavih stomaka tipičnih za modne piste, do fetiša opuštenijih, okruglijih i nadasve debljih izbočina na telima mužjaka i ženki. Tu je i neizbežni fetiš kose (trihofilija), takođe u uniseks izdanju. Ako smo gledali reklame za šampone, izgleda da ništa ne popaljuje više od lepe kose. A ukoliko smo gledali vesti u poslednjoj deceniji, deluje kao da je dotični prilično izražen na Bliskom istoku – u sumanuto ljubomornoj pomami za sakrivanjem kose žena od pogleda drugih muškaraca. Prema mnogim kulturnim istorijama, (duga) kosa jeste simbol ženstvenosti, te je i fetiš duge kose svojevrsno obožavanje žene i svega ženskog. Naravno, postoje i muškarci sa fetišima određene boje kose u čemu iznova dominiraju "manjine" – plavuše i crvenokose. Konačno, snažan fetiš za mnoge junake je i kosa koja se nalazi nešto južnije: stidne dlačice, u rasponu od genitalnih frizura do dlakavih prepona, predstavljaju uzbudljivu poslasticu za mnoge fetišiste.
Fetiš koji u poslednje vreme zadobija na popularnosti, a zapravo je među nama od pisane istorije do danas, je i fetiš tetovaža (stigmatofilija). Od uspona "alternativne" pornografije sa izdašno tetoviranim glumicama (poput Suicide Girls), do orgazmičkih uzdaha žena pred tetoviranim mužjacima, u središtu ovog fetiša verovatno je neodoljiva privlačnost "loših" momaka i devojaka. Roditelji dobro znaju zašto dečurliji brane da se tetoviraju – veza potkožnog mastila i seksualnosti je dobro poznata, čak i kada tinejdžeri nemaju pojma već imitiraju trend. Sličnu sladostrasnu žicu pogađaju i pirsinzi (jezika, usana, bradavica, genitalija i ostalog) koji su takođe na visokoj fetiškoj ceni. Osim činjenice da su pirsinzi često neposredno povezani sa (oralnim) seksom, i sama ideja hladnog čelika na mekanoj koži dodaje na popaljivosti i uzbuđenju. Dok mnoge fetiške zajednice počivaju isključivo na telesnim odifikacijama.
Fetisi obozavanja materijala kao sto je koza ili latex zavisi od naseg izgleda u pomenutim materijapima a ne u dodirivanju
materijala ili osecaju koji nam pruza kada smo u njima.
Naime, i ovi materijali čine da osoba deluje ili izgleda opasnije, bezobraznije i nekako pornografskije i nastranije po definiciji. Ništa ne vrišti "loša devojka", a samim tim i popaljuje, kao uski lateks. Uostalom, niko nije gledao Catwoman (2004) zbog kvaliteta i filma i glume Hali Beri. Koža, a posebno crna koža, takođe je neodvojiva od seksualnosti i seksa. Od kožnih pantalona za dame i kožnih jakni za gospodu kao tolerisanih izraza (malo)građanskog buntovništva, sve do hard kor kožnih maski, čizama i kostima za celo telo, rezervisanih za specijalne klubove, zajednice i potkulture. Ima neke primalne ili animalne prirode u nošenju kože na svojoj koži, što sve deluje nekako grubo i opasno. A ništa ne popaljuje više od straha. U svojoj kožnoj jakni sa nitnama moj mali je opasan, zar ne, Tajči? S druge strane, i samo nošenje lateks ili gumenih odela je fetiš po sebi, zato što predstavlja formu vezivanja i kontrole pokreta – što je takođe veoma seksi. Dok nekoga uzbuđuje i miris ovih materijala. Sve ovo kožno, gumeno i vinilno je, naravno, u bliskoj vezi sa fetišem dominacije i potčinjavanja, odnosno razmene moći između drugova i drugarica fetišista. Mnoge individue seksualno uživaju u tome da se – sporazumno i dobrovoljno – igraju moći, odnosno da dominiraju ili se potčinjavaju ili oba. Tu je i fetiš spenkinga, odnosno udaranja po zadnjici – kao instant i veoma seksi koktel osećanja voljenosti i poniženosti, potčinjavanja i prepuštanja. A i svi oni nervni završeci koji od cele zadnjice ili guzice prave erogenu zonu nisu na odmet.
Kada je reč o ostalim fetišima koji se odnose na ponašanje, istaknuto mesto imaju voajerizam i egzibicionizam. Naravno, gotovo svi su voajeri kada im se pruži prilika za to, a pornografska industrija obilato (s)eksploatiše ovaj fetiš. Muškarci su izrazito vizuelna bića kada je reč o popaljivosti, a mnogi razvijaju fetiše snimanja, fotografisanja ili istinskog sporazumnog voajerisanja svoje partnerke dok se tušira ili masturbira. Ili, za one sa skupljim ulaznicama, dok istinski snoškari sa komšijom ili vodoinstalaterom kojem ništa nije jasno osim da upravo ima svoj srećni dan. Egzibicionizam je ipak nešto drugo, iako ne manje popaljivo za mnoge među nama. I ne radi se samo o onim aktivistkinjama protiv Vladimira Putina (Femen) ili o herojima što golih guzica uleću na fudbalske stadione. Već i o misterioznoj strasti koju sa sobom nosi sloboda ogoljavanja sopstvenog tela, od plaža do sauna i svlačionica. Tu su i rizici seksa na javnom mestu, bilo u toaletu ili u automobilu takođe predstavljaju snažan fetiški fiks. Slično je i sa fetišima koji imaju veze sa igranjem uloga u različitim scenarijima, odnosno sa fetišem učenica i profesora (ili učenika i profesorke), pacijenta i medicinske sestre, prostitutke i mušterije, ali i mnogo nastranijih i elaboriranijih varijanti ovog seksualnog teatra (fetiši i fantazije o zatvoru, srednjem veku, francuskoj aristokratiji, kao i o životinjama, incestu i slično). Veoma uobičajen fetiš je i preoblačenje u suprotni pol (cross-dressing), najčešće muškaraca u žene. I ono ne mora da ima nikakve veze sa seksualnom orijentacijom, već sa kršenjem tabua i pravila ponašanja. Jer Neki to vole vruće.
U realnom i prema-sebi-iskrenom smislu, fetiš predstavlja preterano uživanje ili preterano prepuštanje nečemu što nas uzbuđuje. Pri čemu "preterano" ne znači ništa loše, naprotiv. Ono predstavlja (samo)svesno prevazilaženje granica radi seksualnog zadovoljstva. Dobar fetiš je kao i dobra žena: kada ga jednom pronađemo, nikada nam neće dosaditi. On nam otkriva šta nas zaista pali i, samim tim, šta mi zaista jesmo. Uostalom, Hegel, Marks, Bine, Frojd i ostali najveći umovi u protekla dva veka govorili su o fetišima i njihovom značaju. Ko smo mi da im protivrečimo? Sve dok ne kršimo zakon ili ne dovodimo nekog u opasnost, prepustiti se svojim fetišima je nešto bezopasno koliko i fantastično. I zato već jednom prihvatimo svoje fetiše bez kikotanja ili blama – fetiš naš nasušni nas je učinio ovakvim kakvi jesmo. Nastrani, perverzni, drugačiji i jedinstveni. Za Portugalce koji su doplovili do obala Zapadne Afrike, fetiš je značio obožavanje nečeg neuobičajenog. Ubrzo smo dublje pogledali u sopstvene umove, i fetiš je počeo da znači nešto sasvim drugo, i mnogo privlačnije iveoma seksipilno paleci oba pola isto. Obožavanje neobičnog u našim sopstvenim umovima i posteljama, ali i obožavanje nečeg samo našeg, bliskog i intimnog. Zahvalimo urođenicima Zapadne Afrike jer su nas oni i tome naučili.